Hoe het platform werkt

Onze rol

Eurorelais functioneert als een marktplaats met de grootste selectie aan vakantiewoningen ter wereld, aangeboden door verschillende met ons samenwerkende aanbieders. Onze marktplaats vergelijkt binnen een paar seconden alle aanbiedingen van deze aanbieders en legt ze je voor volgens de hieronder omschreven classificatiecriteria. 

De marktplaats voegt een groot aanbod samen in één eenvoudige zoekmogelijkheid en maakt het mogelijk voor gebruikers om accommodaties van verschillende aanbieders te boeken, op de externe website van de aanbieder of direct op het platform van Eurorelais. Eurorelais ontvangt een commissie van de verbonden boekingsaanbieder voor elke succesvolle bemiddeling van een boeking of voor het aanmaken van een zoekopdracht of klik. 

Eurorelais sluit geen boekingscontract met reizigers af. Huurcontracten worden direct met de aanbieder en/of de eigenaar van de accommodatie afgesloten, ongeacht of je bent doorgestuurd naar de website van de aanbieder om je boeking af te ronden of je boekingsinformatie direct op ons platform hebt ingevoerd (in dat geval geven we de informatie door aan de aanbieder, waarmee je een verplichting aangaat om je boeking te betalen). 

Klachten over de huur, annulering of terugbetaling moeten daarom aan de aanbieder worden gericht. Indien mogelijk zullen we echter wel ons best doen om je bij zulke claims te helpen. 

Zie voor meer details onze algemene gebruiksvoorwaarden.

Hoe worden de op ons platform getoonde aanbiedingen geselecteerd?

De aanbiedingen die we je voorstellen, zijn niet uitputtend. 

We werken met duizenden vertrouwde aanbieders. Om hun aanbiedingen te kunnen plaatsen, moeten deze aanbieders accommodatie voor toeristen te huur aanbieden of het eigenaars (professioneel of niet professioneel) mogelijk maken om accommodatie te huur aan te bieden en via hen huurcontracten af te sluiten.

Onze aanbieders betalen ons volgens de voorwaarden van de overeenkomst die we met hen aangaan. Aanbieders die Euorelais niet betalen, worden niet geplaatst. Aanbiedingen van onze aanbieders kunnen ook worden verwijderd als een aanbieder niet aan de voorwaarden uit onze overeenkomst voldoet, als de overeenkomst verloopt of wegens andere juridische redenen.

Methode en frequentie van het bijwerken van aanbiedingen

De prijzen en informatie over de aanbiedingen die op ons platform worden weergegeven, worden bepaald en aangeboden door onze aanbieders. Dit gebeurt via Application Programming Interfaces (API's), statische feeds of andere technische hulpmiddelen. Onze aanbieders zijn volledig verantwoordelijk voor de juistheid van deze prijzen en informatie, die wij niet kunnen garanderen. 

De informatie over de aanbiedingen wordt op dezelfde manieren bijgewerkt, minstens één keer per dag.

Hoe worden de aanbiedingen gerangschikt?

De rangschikking van de aanbiedingen wordt ook bepaald door de rangschikkingsvoorwaarden die je selecteert: 

  • De standaardrangschikking is gebaseerd op de populariteit van de aanbieding: ons zelflerende algoritme rangschikt de aanbiedingen aan de hand van de relevantie voor de reiziger, op basis van de feedback of verwachtingen die hij/zij op onze dienst heeft aangegeven (bijv. locatie van de accommodatie, aantal reizigers, prijs, voorkeuren, gewenste voorzieningen, enz.). Het doel is om ervoor te zorgen dat de zoekresultaten aan de behoeften van de reiziger voldoen. 
  • Beste prijs-kwaliteitverhouding: een subgroep met de meest relevante aanbiedingen wordt geselecteerd en gerangschikt van de laagste naar de hoogste prijs. De prijs wordt getoond per verblijf (of nacht indien geselecteerd) op basis van je keuze en het aantal aangegeven reizigers. 

De rangschikking van de aanbiedingen op de pagina's met zoekresultaten op ons platform zijn gebaseerd op een dynamisch zelflerend algoritme dat zich in de loop van de tijd ontwikkelt. Daardoor kan de rangschikking variëren op basis van een aantal verschillende factoren zoals:

  • De specifieke combinatie van zoekcriteria die je invoert op ons platform: deze criteria kunnen variabelen zijn zoals bestemming, prijs, aantal reizigers, type accommodatie, specifieke voorzieningen van de accommodatie (bijv. de aanwezigheid van een zwembad). 
  • Kwaliteit van de aanbiedingen: zodra er aanbiedingen aan de hand van zoekcriteria zijn gevonden, zijn andere kwaliteitskenmerken zoals hoe populair de aanbieding is, voorzieningen of gebruikersinteracties (bijv. hoe vaak er op de aanbieding is geklikt en/of de details zijn bekeken) ook van invloed op de uiteindelijke rangschikking van de aanbiedingen. 
  • De commissie die wordt ontvangen door Euorelais van de aanbieders: de commissie heeft ook invloed op de verschijning en de sortering van de zoekresultaten, ook al is dit geen overheersende factor en wordt hij altijd in combinatie met andere factoren gebruikt. 

De missie van Euorelais is ten slotte om reizigers de informatie en hulpmiddelen te bieden die ze nodig hebben om de ideale accommodatie te vinden uit een zeer groot aantal beschikbare aanbiedingen.

Recensies

De recensies over de ervaringen met de accommodaties worden verstrekt door gebruikers die op ons platform hebben geboekt (aangegeven als “Gast geverifieerd door Eurorelais”) en/of door onze aanbieders (dit wordt dan aangegeven).

De uiteindelijke sterrenbeoordeling (tot een maximum van 5) is het eenvoudige gemiddelde van alle beoordelingen voor de specifieke aanbieding die voor ons beschikbaar is (d.w.z. we tellen alle beoordelingen die we ontvangen op en delen dit aantal door het aantal beoordelingen). In zeldzame gevallen kan een sterrenbeoordeling die door een van onze aanbieders wordt geleverd, door die aanbieder worden afgerond en kan deze daarom verschillen van het eigen systeem van de aanbieder. 

Recensies die door onze aanbieders worden verzameld, kunnen niet rechtstreeks door ons worden geverifieerd - we vertrouwen erop dat onze aanbieders de authenticiteit ervan controleren.

Als er een recensie binnenkomt van een gebruiker die op ons platform heeft geboekt en die (naar ons beste weten) in de accommodatie heeft verbleven, verschijnt de badge "Gast geverifieerd door Eurorelais". Daarom is een recensie door een "Gast geverifieerd door Eurorelais" afkomstig van een gebruiker die via ons platform heeft geboekt, zodat alleen dergelijke echte gasten een recensie kunnen indienen (boekings- en beoordelingsgegevens moeten identiek zijn). 

Als de naam van een persoon die een recensie heeft geschreven niet beschikbaar is, geven we 'Gast' weer.

Getoonde recensies kunnen sterrenbeoordelingen zijn met of zonder tekst, of recensieteksten zonder sterrenbeoordeling, afhankelijk van wat we ontvangen van onze gebruikers die hebben geboekt of van onze aanbieders. We kunnen een gemiddelde van de sterrenbeoordeling door onze aanbieders weergeven, terwijl er een algemene sterrenbeoordeling door ons kan worden berekend op basis van aanvullende beoordelingen. Voor sommige aanbiedingen worden alleen recensies van de betreffende aanbieder weergegeven. 

De algehele beoordeling van een aanbieding kan een onderscheid maken tussen meerdere subcategorieën. De score per subcategorie is een eenvoudig gemiddelde van alle beoordelingen die voor die subcategorie voor ons beschikbaar zijn, rekening houdend met de volgende vraag achter deze subcategorieën: 

  • Netheid: Was de accommodatie netjes en opgeruimd bij aankomst?
  • Apparatuur: Had de accommodatie alle apparatuur en voorzieningen die je nodig had en die in de advertentie waren aangegeven?
  • Gastvrijheid: Voelde je je welkom? 
  • Algemene indruk: Zag de accommodatie er van buiten goed uit?
  • Locatie: Is de accommodatie dicht bij de nabijgelegen bezienswaardigheden? 
  • Prijs/kwaliteit: Heb je een goede prijs/kwaliteitsverhouding ontvangen?

De definities die door onze aanbieders worden gebruikt, kunnen afwijken van de bovenstaande vragen. Wij behouden ons het recht op onze eigen interpretatie voor.

 De algehele waarheidsgetrouwheid van recensieteksten wordt niet gecontroleerd. We kunnen recensies echter verwijderen als we erachter komen dat een recensie nep is, illegale, persoonlijke of lasterlijke inhoud bevat (bijvoorbeeld haatdragende taal, discriminatie, bedreigingen of gewelddadige taal). Er kunnen maatregelen worden genomen tegen beoordelaars die ongepast handelen, met name op een illegale manier.

Daarnaast kunnen recensies over de diensten van ons platform worden weergegeven die worden verzameld via tools voor het verzamelen van recensies (zoals reviews.io).

image-tag